onsdag 4 november 2015

#AmbassadorsWednesday - Diabetesia


It's Ambassadors Wednesday at AnnaPS once again! We've come to the end of the current PS-ambassadors, and this final time... I'm up! I'm Sofia and I'm a consultant at AnnaPS, but also a diabetes blogger (my blog is called 'Diabetesia') and entrepreneur. Here I'll let you know a little bit more about me, and I'm so happy to share my thoughts with you!

(FÖR TEXT PÅ SVENSKA, VÄNLIGEN SE NEDAN)

What's your name, how old are you and when were you diagnosed with type 1 diabetes?
My name is Sofia Larsson-Stern, I'm 22 years old and I got my type 1 diabetes when I was 15 years old, in 2008.

What's the worst thing about being diabetic? And what's the best?
The worst thing for me about being diabetic is to never be able to take a break for a weekend, a day or even an hour from my disease. I always have to be alert making sure nothing goes wrong, and if I misbehave now I'll have to pay for that later on in life. The pressure of having such a grading scale on your shoulders at all times is huge!
The best thing about having type 1 diabetes for me, is the life it has given me, professionally. I have found myself as an entrepreneur and I get to work everyday with helping and supporting others in my situation.

Are you using insulin pens or an insulin pump?
I'm a pumper and have been so for almost all of my diabetes life. For three months in the very beginning I used pens, to learn (in case I would have to use them due to pump failure), but then changed to a pump and I would never go back!


How did you find out about AnnaPS?
I first found out about AnnaPS when Anna contacted me as a diabetes blogger. I got the opportunity to try a couple of products and have ever since been in love with them. Today I'm working with Anna to make sure more people find out about these amazing products!

What's your general opinion about the AnnaPS products? Have you got a favorite? Why?
The products are real life savers! In more than one way; partly because I'm assured to always have what I need with me when I leave the house. But they also simplifies my dressing. I used to skip a few outfits because the pump just didn't go with it!
My favorite is the black tank top. I use it all the time! When sleeping, when working out, under my every day and party outfits. I like the pocket size since I can fit my insulin pump, my hand unit, glucose tablets, my phone and my bus and credit cards in them. That way I don't need to bring any bag!

I was featured in a Swedish diabetes magazine, in my AnnaPS singlet!

If you were to sum up type 1 diabetes in three words, what would they be?
Identity, challenge and control. 



Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing and Social Media consultant at AnnaPS

____________________________________________

Nu är det dags för Ambassadors Wednesday på AnnaPS igen! Vi har nått slutet av våra nuvarande PS-ambassadörer, och sista gången är det... min tur! Jag heter Sofia och jobbar som konsult på AnnaPS, men är också diabetesbloggare (min blogg heter Diabetesia) och entreprenör. Här får ni reda på lite mer om mig, jag är så glad över att få dela mina tankar med er!


Vad heter du, hur gammal är du och när fick du typ 1-diabetes?
Jag heter Sofia Larsson-Stern, jag är 22 år gammal och jag fick typ 1-diabetes när jag var 15 år, år 2008.

Vad är det värsta respektive bästa med att vara diabetiker?
Det värsta med typ 1-diabetes skulle jag säga är att aldrig kunna ta en helg, en dag eller ens en timme ledigt från min sjukdom. Man måste ständigt vara på tå för att inget ska gå snett, och missköter man sig nu för man betala för det längre fram i livet. Det är en oerhörd press att ha ett evigt betygssystem hängandes över sig!
Det bästa med att ha typ 1-diabetes är det liv den har gett mig, yrkesmässigt. Jag har hittat mig själv som entreprenör och får varje dag jobba med att hjälpa och stötta andra som sitter i samma båt som jag.

Använder du insulinpump eller insulinpennor?
Jag använder insulinpump, och har gjort det under nästan hela mitt diabetesliv. Under tre månader i början använde jag pennor för att lära mig dem (för att kunna gå tillbaka till vid pumpstrul), men bytte sedan till pump och har aldrig ångrat mig!

Hur fick du information om AnnaPS?
Jag fick information om AnnaPS först när Anna tog kontakt med mig i egenskap av bloggare. Jag fick möjligheten att testa ett par produkter, och är sedan dess helt fast. Idag jobbar jag med Anna för att se till att fler får information om dessa fantastiska produkter!

Vad är din generella åsikt om AnnaPS-produkterna? Har du någon favorit? Varför? 
Produkterna är riktiga livräddare! På mer än ett sätt; både på så sätt att jag alltid har med mig det jag behöver när jag lämnar hemmet. Men också på så sätt att de underlättar klädval. Tidigare har jag fått välja bort vissa outfits, för att pumpen inte kan förvaras på något snyggt sätt! 
Min favorit är det svarta sportlinnet. Jag använder det hela tiden! När jag sover, när jag tränar, under vardags- och festklädsel. Jag tycker det är skönt att fickorna är så pass stora att jag kan bära med mig min insulinpump, min handenhet, druvsocker, min mobil, mitt busskort och betalkort. På så sätt behöver jag inte ha med mig någon väska!

Om du skulle sammanfatta diabetes med bara tre ord, vilka skulle då dessa vara?
Identitet, utmaning och kontroll.



Text: Sofia Larsson-Stern
Content Marketing och Sociala Medier-konsult på AnnaPS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar